02 Listopad 2016

Jak využít sociální sítě na (skutečný) prodej

Jak prodávat přes Facebook nebo LinkedIn? Jaký je recept Alzy? A jak nám může pomoci content marketing? Na to jsme se podívali na listopadovém setkání s Petrem Pluháčkem (Socialsharks), Veronikou Lencovou (Performance vision), Františkem Hůlkou (Alza) a Michalem Schindlerem (CreativeDock).

99,76 % reklamy je ignorováno, proto je těžké zákazníka získat. Jak může zákazníky přilákat internet a zejména sociální sítě, můžeme vidět na příkladu brašnářství Tlustý. Jakým způsobem to pojmout, abychom i my zvládli přes ně prodávat? Jaké rady a doporučení vzešli z našeho setkání?

Jak na facebook?

Často se říká, že sociální sítě jsou dobré na budování image, ale že prodávat se přes ně nedá. Problémem může být, že firmy neumí správně měřit efektivitu multikanálového marketingu. Efektivitu posuzují totiž podle toho, kdo poslední přinesl konverzi, tedy pomocí last-clicku. Co k tomu radí Petr Pluháček?

Retargeting a dynamic product ads

Pokořit špatně dělanou analytiku snadno pokoří last-clickový reklamní formát. Facebook pomocí Big dat sbírá o zákaznících velké množství údajů. Díky nasazení pixelu na web, můžeme odchytit zákazníka, který nedokončil v e-shopu nákup.

Slevy, soutěže a speciální akce

Slevy, soutěže a speciální akce se obecně velmi rychle šíří. Pokud navíc pracujeme s vysoce maržovým zbožím, nebudeme na tom nijak tratit.

Sáhnout do rozpočtu HR

Přes Facebook můžeme inzerovat volné pozice. O lidech tam vím spoustu informací, mohu tedy lépe cílit a nábor je tam 12 krát levnější  než personální agentury. Současně to zviditelní firmu jako celek, přiláká další zákazníky a celá kampaň se tak bohatě zaplatí.

Co LinkedIn?

O Veronice Lencové se říká, že přes LinkedIn dokáže prodat cokoli a komukoli. Tedy až na doktory, zemědělce a „nižší“ profese, kteří na této síti prostě nejsou. LinkedIn ví, kde lidé aktuálně pracují, a proto má v tomto směru kvalitnější informace než fb. Problémem je, že se nejedná o kontextové médium. Lidé zde netráví moc času, a proto, abychom byli viditelní, musíme přidávat obsah častěji. Placená reklama je zde velmi drahá, a proto musíme na to jít trochu jinak.

Klíčem k úspěchu je mít kvalitní profil, být „hvězdou“ a vytvořit si kvalitní databázi kontaktů. K rozsáhlé síti kontaktů nám může pomoci vložit si do jména „LION“ – tím dáme najevo, že jsme otevření budování velké sítě a ostatní si nás budou více přidávat.  Svým kontaktům pak můžeme posílat zprávy s pro ně relevantním obsahem (nejsnadněji se přes LinkedIn prodávají kurzy). Emaily lidé často ignorují, ale na LinkedInu většinou odpoví.

Jediné pravidlo – „žádná pravidla“!

František Hůlka nám ukázal, jak pracují s Facebookem v Alze. Na práci se sociálními sítěmi nemají žádná pravidla, žádné manuály-zbytečně by to brzdilo kreativitu.

Co František poradil našim hostům?

  • Co nejméně pravidel
    • Kreativita není na povel
  • Dělejte vlny
    • Na fb se chodíme bavit, musí to být zábava
  • Dejte to drzounovi
    • Při nejhorším ho vyhodíte J
  • Nedělejte to pro peníze
    • Dělejte to pro zábavu!
  • Nebojte se trapasů
    • Jsme jen lidi

Content je král!

Content marketing dosahuje průměrně o 171% vyšší míry prokliku (CTR) a má o 74% nižší cenu za klik (CPC). Jak ale na něj? Jak jej dělat pořádně? Podívali jsme se na to s králem českého content marketingu Michalem Schindlerem, bývalým šéfredaktorem Čilichili.

Michal Schindler nyní stojí za portálem patalie.cz. Pojištění jako produkt není příliš oblíbené. Cílem bylo vytvořit portál, který by lifestylově tématizoval oblast pojištění. A proč by měl být firemní portál horší než ten normální? Snaží se proto také o vyšší žurnalistiku, aby to lidi bavilo. Jak na to? Nejdříve je třeba důkladně poznat problematiku. Většina lidí má životní pojištění nastavené špatně. Jen 15% trvalé invalidity jsou úrazy a zbytek tvoří nemoci. Většina lidí se ale pojišťuje především proti úrazům. Například duševní choroby nemá nastaveny téměř nikdo. Udělali proto microsite věnovanou duševnímu zdraví s různými tipy, jak se před tímto nebezpečím chránit, nebo lze zde nalézt také různé simulátory nemocí. Tedy i pojištění lze udělat zábavně!

Leave a Reply