02 Březen 2017

Jak dělají interní komunikaci v České pojišťovně?

Na březnové snídani jsme se podívali do České pojišťovny. Jak u nich probíhá interní komunikace? Jaké kanály, nástroje, přístupy a kampaně se jim osvědčily a jaké naopak ne? Co byl krok mimo, co se nepovedlo a může být zbytečné zkoušet to jinde. O to se s námi přišla podělit Veronika Hášová, manažerka interní komunikace.

V České pojišťovně pracuje přes 3900 zaměstnanců a výhodou je, že všichni mají přístup na email. Komunikují na ně veškerými možnými kanály a je jen na zaměstnancích, které si vyberou za své. Nejdůležitější v komunikaci je nadřízený, který ale často jako komunikátor nefunguje, a tak to interní komunikace musí suplovat.

Co funguje

  • Tištěný časopis, ale jen pro obchodníky nebo k výročí
  • Chat s generálním ředitelem – k vyhlášenému tématu, otázky jsou podepsané, vyžaduje odvahu ředitele
  • Blog generálního ředitele – zápisky z cest po pobočkách, ze života firmy, psal si sám, IK jen opravovalo
  • Manažerská setkání a obchodní konference – s přespáním velmi dobře fungovalo, úspornější verze bez přespání naopak ne
  • Vtipná videa s managementem na aktuální téma – cíl přiblížit management
  • Akce na dvorku – odpolední a večerní grilování, pití svařeného vína

 

Co naopak ne

  • Televize na chodbách – zaměstnanci ji zeslabují, nemají čas se na ní koukat, trochu fungují jen v jídelnách
  • ČP novela – vlastní TV seriál
  • Časopis v elektronické podobě
  • Sportovní hry – jezdí stále stejní lidé – postrádá smysl
  • Pochod kolem Kunětické hory – příliš pracné a moc lidí se neúčastnilo
  • Interní rozhlas – zaměstnanci si stěžovali, že je ruší

Dobré akce obecně vznikají z iniciativy jiných oddělení. Například obchodní oddělení vyzve jiný útvar k akci. Takto se před Vánoci zrodil festival bramborových salátů nebo ochutnávka burčáku. Interní komunikace s tím sice pomůže, ale není organizátorem.

Každý teambuilding, který dělají, má také smysl pomoci. Velmi nápomocný je v tom portál www.zapojimse.cz . Zaměstnanci mají k dovolené dva dny volna navíc, které jsou určeny k dobrovolnictví. Hodně takto pomohli například při povodních, kdy propojeni napříč útvary pomohli povodněmi zasaženým kolegům.

Děkujeme moc za další skvělou akci!