08 Březen 2017

Jak prodat to, co prodávají všichni?

„Dávejte zákazníkům něco navíc. Musí to být pro ně relevantní.“

Je řada oblastí, ve kterých se nabízí velice podobné produkty, služby nebo balíčky a není úplně snadné najít cestu, odlišit se, nechat si zaplatit a pokud možno ještě více. Jak na to? Co a kde hledat? Kde a od koho se inspirovat? Na to se zaměřilo březnové setkání. Na základě čísel Millward Brown jsme se podívali, kdo uspěl a proč, a poté jsme se podívali do Modré pyramidy, Martinusu, Zonky a Hoppycar, kteří, jak se zdá, to vyřešily.

Co nás TOP 100 Brandz značek učí?

„Jádrem jsou inovace,“ říká Luboš Rezzler z Millward Brown. Značky, které se řadí mezi ty nejhodnotnější, jsou založeny na principu inovativnosti, který není samoúčelný – přicházejí s něčím novým.  

10 pravidel pro budování značek

  • mějte poslání
  • buďte autentičtí
  • udržujte konverzaci se zákazníky
  • nemyslete jen na finance – i další aspekty jsou důležité
  • kultivujte zkušenost se značkou – neorientovat se jen na nákup
  • mluvte k jednotlivcům, ne ke generacím
  • používejte osobní data s respektem – inteligentně a s rozmyslem
  • změňte přístup k transakcím – od nákupu ke vztahu
  • rozšiřte bitevní pole i mimo svou kategorii
  • buďte jiní, ale musí to být smysluplná odlišnost

Ze čtyřky dvojkou na trhu ve stavebním spoření

„Všichni prodávali stavební spoření a úvěry. My jsme si jako jediní řekli, pojďme na to jinou cestou,“ uvedl svůj příspěvek Zdeněk Doboš z Modré pyramidy. Rozšířili svoje služby o něco, co je pro klienty relevantní, co vytváří pozitivní zákaznickou zkušenost a co tak pomůže v prodeji spoření a úvěrů. Začali tedy nabízet kompletní retailovou nabídku, finanční poradenství a další relevantní věci, které člověk plánující si bydlení potřebuje. Nyní přidávají další služby ve spolupráci s partnery, jako jsou služby designerů a podobně.

Knížky, které umí růst o desítky procent. Jak to dělají?

„Žijeme vášní pro knihy a naši knihomolové nám rozumějí,“říká Barbora Votavová z internetového knihkupectví  Martinus. Základem jejich úspěchu je dělat něco navíc pro své zákazníky, za co jim sice nikdo neplatí, ale dá se tím dobře zaujmout. Základem úspěchu je kvalitní a trendy obsah, který vytvářejí samy, ale i ve spolupráci s blogery. Své zákazníky překvapují různými drobnostmi, a pokud chcete třeba nakreslit něco pěkného do objednávky, samozřejmě i to vyplní. Jejich hitem se stala hra Knížní šifra, Knihobot (robot v messengeru, který radil s výběrem knih) nebo Den nepřečtených knih, se kterým se dostali i do televize. Samozřejmostí jsou pak knižní tipy na Youtube.

CreativeDock, aneb továrna na start-upy

Jak se zrodilo Zonky – inovativní platforma, kde lidé půjčují lidem? To nám představil zakladatel CreativeDock Martin Pejša. Rozebrali si celý proces u půjček a řekli si, že každý z těch kroků lze udělat jinak a lépe než to dělají banky. Přestože o půjčkách lidé obecně příliš otevřeně nemluví, postavili celý koncept na příbězích a to funguje. Za každým člověkem je nějaký příběh, proč a na co si chce půjčit a podle toho se lidé rozhodují, zda mu půjčí. V Zonky identifikovali tři základní příčiny finančních problémů: rozvod, úraz nebo výpověď z práce. V případě, že někoho něco takového potká, Zonky se s ním spojí a okamžitě reaguje, než začnou problémy. Přišli jste o práci? Komunita Vám sežene novou!

CreativeDock nyní pracuje a ladí koncept své carsharingové aplikace HoppyCar. Stejně jako Zonky, v počátku se potýká se spoustou problému a vše se pomalu ladí a optimalizuje. Zkouší se také různé positioningy a sleduje se, co nejlépe funguje.