04 Duben 2017

Pietro Filipi – Jak dát značce skutečný obsah?

Skoro každá společnost řeší svou značku – jen je dost velký rozdíl v tom, jestli je to jen pro komunikaci, nebo je to myšleno vážně a značka se promítá do samotného fungování celé společnosti. To je něco, co řeší v Pietro Filipi. Známá a uznávaná česká značka z atraktivního módního prostředí chce být kvalitní značkou se vším, co k tomu patří. Jak k tomu přistupují? O to se s námi přišel podělit Tomáš Vacek, Marketingový ředitel.

Jak dát značce skutečný obsah? Vše musí jít od produktů. Produkt musí se značkou korespondovat. „Chceme být fashion značkou pro vybraného zákazníka, být love brandem, který zákazníci milují. Jsme značkou, která obléká svého zákazníka od pondělí do neděle pro život ve městě,“ uvádí svou vizi Tomáš Vacek. Pietro Filipi se nachází někde mezi retailovým segmentem a luxury brands. Jejich cílovou skupinou jsou především áčka a béčka dle socioekonomické stratifikace. „Dříve lidé chodili oblečení daleko více podle svého statusu. Dnes to všem začíná být úplně jedno. Lidé chodí oblečeni napříč všemi značkami. Tím pádem je pro nás konkurencí i H&M,“ dodává Tomáš.

Pro Pietro Filipi jsou typické kvalitní materiály, smysl pro detail, autorský design a kolekce na sebe navazují a je tak možné je napříč sezonami kombinovat. Většinu své produkce vyrábějí v Čechách nebo na Slovensku a ty nejkvalitnější materiály neustále hledají po celém světě. Kvalita je u nich na prvním místě. Jejich hlavní doménou by měl být rovněž kvalitní servis, ale se zaměstnanci je to bohužel často těžké. Většina výrobků se vyrábí v nákladu kolem 400 kusů, které se rozmělní mezi všemi pobočkami, a tak by se zákazníkovi nemělo stát, že potká stejně oblečeného člověka.

Základem je kvalitní produkt. Jak ale vyladit portfolio?

40% produktů jde na jistotu, ale vyrobí je ve větším počtu. Za to 60% jde naproti trendům a sledují, co se chytne a jak na to budou zákazníci reagovat. Poté dělají analýzy, co se jak prodává. Při plánování kolekce posílají designérům zadání, kde specifikují, co mají navrhnout, z jakého materiálu a za jakou cenu. Občas mají ale i naprosto volnou ruku.

E-shop je naše druhá největší prodejna a neustále roste. Trend nakupování směřuje k omnichannel řešení a my v rámci naší práce to zohledňujeme,“ říká Tomáš Vacek. A jak dlouho budou ještě existovat kamenné pobočky? „Prodejny tady ještě 10 – 15 let minimálně budou. Alespoň do té doby, než budou nějaké domácí scannery, díky kterým nebudeme muset nikam chodit,“ dodává na závěr Tomáš.