31 Květen 2017

Tak Ukaž – Hradec Králové

Konference plná příkladů a relevance z regionu. Žádné prázdné pojmy, jen to důležité a přínosné pro podnikání. Přesně o tom byla první zastávka naší Roadshow v Hradci Králové. V rámci tří bloků (výkon a data, propojení a procesy, komunikace a spolupráce) nás do tématu uvedli Veronika Lencová, Magdaléna Prunerová a Tomáš Poucha. Na případových studiích firem z regionu jsme se poté podívali, jaké jsou jejich praktické zkušenosti a jejich pohled na věc.

Výkon a data – Veronika Lencová

Měřením firemní výkonnosti můžeme zlepšit výkon firmy až o 30%. Častou chybou je, že si stanovíme špatnou metriku a zamilujeme se do čísel, která rostou – zaznělo v úvodu od Veroniky.

Must know z regionu

Faurecia KPI na jednotlivá střediska, stroje i zaměstnance – zastánci SAP a reportovacího systému od Microsoftu

  • Metriky musíme stanovit tak, aby se daly splnit – musí být nastavené na lidi
  • KPI je třeba nastavit na celou firmu – nejen na jedno oddělení
  • Benchmark lze najít například na Ministerstvu průmyslu – uděláme si graf, podle kterého budeme srovnávat (referenční hodnota dle našeho oboru)
  • Hledáme-li slabá místa, ptejme se lidí ve firmě
  • Nastavíme-li cesty, systém sám udělá report i několikrát denně
  • Finanční ukazatele nestačí – je třeba je modifikovat a hledat hmatatelné a nehmatatelné

Euromasterměří výkonnost jednotlivého servisu, používají systémy Microsoft

  • Denně měří porovnání s benchmark – za dennodenním měřením je vidět i v číslech jasný posun
  • Neporovnávejte se jen s českým rybníkem, ale i se západní Evropou
  • Když je ukazatelů příliš, nefunguje to
  • Měřítka stanovte s experty – lidé věří víc lidem z venku

Propojení a procesy – Magdaléna Prunerová

Citáty na měření, ale nestačí.  Když měříme, vidíme: zlepšování, kvalitu, plnění termínů, spokojenost zaměstnanců, prostoje v produktivitě… A co z toho? Musíme to celé dát dohromady, propojit to, podívat se na to svrchu a umět to odkomunikovat.

Po uvedení do tématu následoval krátký workshop.

Must know z regionu

Plantyst – řeší se neefektivní výroba, výkon, využití strojů

  • Problémy v komunikaci vznikají domněnkami
  • Je potřeba vizualizovat a mít grafy, které jasně zaměstnancům ukážou, co se stalo a kde je problém
  • Zpětná kontrola je dražší, než když chybu odhalí zaměstnanec již při výrobě
  • Mistr je nejdůležitějším manažerem ve firmě, ale nikdo ho neučí, jak správně komunikovat

Komunikace a spolupráce – Tomáš Poucha

V byznysu je spousta prázdných pojmů. Základní premisou jsou zde peníze a hodně lidí si myslím, že interní komunikace je nanic. Dobře dělaná interní komunikace ale umí snížit nemocnost, fluktuaci, zvýšit spokojenost zaměstnanců, zákazníků a v konečném důsledku i ziskovost.  Třetí blok jsme zakončili panelem, kde vystoupily firmy Kiekert, Synthesia a Technistone.

Vyplynulo z panelu

  • V komunikaci a kultuře firmy se odráží národnost mateřské společnosti
  • Češi jsou improvizátoři, kteří si vždy umí najít cestičku
  • Zneformálňujte jazyk a najděte způsob, jak zapojit všechny (akce pro zaměstnance, setkávání v kantýně…)
  • Interní komunikace je závislá na generálním řediteli a jeho osvícenosti
  • Komunikujte humorem, aby to lidi bavilo
  • Akce dělejte pro lidi – dávejte jim to, co skutečně chtějí

Děkujeme všem hostům za skvělou akci! Kam se podíváme příště?