07 Červen 2017

Snídaně s Nativií

 

Na další snídaní MKTI jsme Vám představili pohled majitelky společnosti Nativia a projektu Kočka není pes Zuzanu Kulhavou, která se s námi podělila o to, jak rozjet úspěšný business od nuly, co to obnáší, jakou míru nasazení, znalosti trhu a víru v sebe samého je nutné mít. 

Na začátku všeho stálo obrovské  nadšení, znalost  trh, zákazníků a sortimentu. Společnost se zakládala v období ekonomické krize a bylo nutné vymyslet produkt, kterým by bylo možné zaplnit již plný trh.

Nativia s.r.o. vznikla jako ryze česká společnost v roce 2012. Jejím cílem od samého počátku bylo a je nabízet chovatelům a majitelům zvířat krmiva a pochoutky postavené na maximální odbornosti tvůrců receptur, vysoké kvalitě vstupních surovin a obsahu živin zabezpečujících zdravou a přirozenou výživu psů a koček. Oproti trhu se vymezila tím, že odmítla vstoupit do řetězců a nechat si zkazit ceny. Vsadila na nejvyšší kvalitu, osobní kontakt se zákazníky, vlastní proškolení obchodníků.

Jak říká Zuzana Kulhavá: „Postavili jsme se do role odborníků na výživu pro zvířata, ostatní se zaměřili na slevy a prodané množství“. Jednou z misí, kterou Zuzana vnímá jako životní krédo je  „komunikovat pravdivé informace“.

Lidé často vnímají pouze cenu krmiva a kvalitu odsunují až na druhou kolej, proto je nutné veřejnost ať laickou, tak odbornou edukovat, toto si klade Nativia za cíl. Edukují se nejen lidé v rámci společnosti pravidelnou účastí na mezinárodních konferencích týkajících se nových surovin a trendů, ale vzdělávají i veterináře  a koncové zákazníky.

V roce 2015 vznikl nápad vlastního pořadu v TV s cílem vzdělávat, bavit a nalákat komunitu pod názvem „ Kočka není pes“ a tím vybudovat novou marketingovou platformu, na kterou v současné době navazuje nové produktové portfolio. Pořad se ukázal jako velice úspěšný, ale zároveň tím, že svojí energii Zuzana Kulhavá přesměrovala jiným směrem než-li jen do Nativie, promítlo se to negativně na číslech.

Největší problém v současnosti vnímá nedostatek kvalitních lidí, nespolehlivost partnerů a špatnou kategorizaci produktů na trhu s krmivem pro psy a kočky, kdy označení „ Premium“ nekoreluje s nejvyšší kvalitou. Osobní přístup k zákazníkovi (pravidelná účast na výstavách) má nejvyšší  dopad na navýšení prodejů.