27 Červenec 2017

Jaké jsou benefity správně nastaveného brandingu?

Značka, jako taková je v marketingu poměrně prozkoumaná oblast. Asi každému je jasné, že pokud budu mít dobře nastavenou značku, bude se mi v podnikání dařit – to už se tak nějak ví.

Co to vlastně je dobře nastavená značka? Podívejte se schválně na přeložený obrázek. Co vám na něm přijde zvláštní a jiné, je asi jasné. Jsou to loga která nejsou s danými názvy v souladu. Vyberte si jedno z nich a zamyslete se nad tím co vlastně vidíte. Pokud se podíváte na logo, které je podobné společnosti Shell, ovšem s jiným názvem, je možné že uvidíte čerpací stanici o které si uvědomujete, zda je čistá, nebo špinavá, drahá nebo levná, velká nebo malá, kvalitní nebo nekvalitní. To co si s tímto logem vybavíte, je podstata značky.
unnamed (2)
Pokud mám toto dobře nastavené mám loajální zákazníky, produkty a služby mají delší životnost, mohu si účtovat vyšší ceny, produkty i služby jsou konkurenceschopné, případně vidím kam jak a proč se mají vyvíjet další služby a produkty. To jsou jasné benefity.
Jak je to ale s employer brandem? Rozhodně nemá cenu tady hledat nějaké složitosti. Je to to samé, jako je to externí značky, jen se k tomu málokterá společnost stejně staví. Jasně nastavená značka zaměřená na zaměstnance může mít úplně stejné benefity, jen obráceně dovnitř. Můžem tedy mít místo loajálních zákazníků, loajální zaměstnance, což znamená nižší fluktuaci menší nemocnost, zkrátka vyšší angažovanost.  Paralely se dají nalézt i u všech ostatních oblastí. To znamená, že samozřejmě neúčtujeme vyšší ceny, ale můžeme zaměstnancům dávat méně benefitů, možná i nižší platy; atmosféra, procesy i způsob spolupráce jsou mnohem efektivnější, lepší i příjemnější. Jak už jsme ukazovali v jiných článcích, dobře nastavený employer brand může výrazně pomáhat růstu obratu i výkonnosti společnosti, což je spojeno reálně s aktivitou větším nasazením ale i s většímy úsporami.
Nesmíme zapomenout ani na nábor, kterýsprávně nastavený employer brand může také výrazně zjednoduššit a zlevnit. Zaměňován nebo omezovat employer brand jen na nábor samotný, je zkreslující a hloupé, ikdyž se to často děje a hodně to škodí celkovému vnímání a reálnému přínosu employer brandu.

Máte zájem o více informací, případně o spolupráci na obdobném projektu? Dejte nám vědět na slavrovic@iik-mkti.cz, rádi Vám pomůžeme.

Všechny články ze série o employer brandu:

Dá se na employer brandu vydělat?
Jsou hodnoty pro každého?

Mohou nás vize, mise a hodnoty někam vést?
Jak employer brand implementovat?
Jaké jsou benefity správně nastaveného brandingu?
Kdo s employer brandem pracuje?