27 Červenec 2017

Jsou hodnoty pro každého?

Společnosti mají často stanovenou misi a vizi, avšak každá ze zainteresovaných osob si pod ní představuje něco jiného. Je mnohoznačná a nekonkrétní, což vede ke zmatkům. Vize musí být kvantifikovatelná a všichni by měli chápat o co jde a jak se to konkrétně projevuje nejen na aktivitách společnosti, ale i v životě jich samotných. A jednat se může nejen o zaměstnance, ale i dodavatele, zákazníky, nebo veřejnost.

O co jde? Pokud firma například řekne, že je inovativní, tak musí být schopna jasně vyjádřit a definovat co to znamená, kvantifikovat to a dále s tím pracovat. Právě inovace, resp. inovační myšlení jsou jedním z nejčastějších buzzwordů, které filmy uvádí mezi svými hodnotami.
To to jsou inovace? Záleží koho se zeptáte. V obchodním oddělení to může být produktový balíček, v marketingovém nový způsob distrubice, u managementu to je nový produkt na trhu, z pohledu řadového zaměstnance jen spousta nesmyslných řečí. Je třeba je stanovit KONKRÉTNĚ a MĚŘITELNĚ.
My tento příklad řešili u jednoho klienta, kde bylo výstupem – inovace jsou něco, s čím přijdeme na trh co tu nikdo jiný nemá a napíšou o tom celostátní deníky. S takovou inovací chceme přijít jednou za čtvrt roku a je za ně zodpovědný marketingový ředitel, který za to ručí 10 % svých bonusů.
Zkrátka – pokud stanovujete firemní hodnoty, určete je jasně, měřitelně tak, aby všichni rozuměli, o co se jedná a přizpůsobte tomu veškeré aktivity.

Máte zájem o více informací, případně o spolupráci na obdobném projektu? Dejte nám vědět na slavrovic@iik-mkti.cz, rádi Vám pomůžeme.

Všechny články ze série o employer brandu:

Dá se na employer brandu vydělat?
Jsou hodnoty pro každého?

Mohou nás vize, mise a hodnoty někam vést?
Jak employer brand implementovat?
Jaké jsou benefity správně nastaveného brandingu?
Kdo s employer brandem pracuje?