27 Červenec 2017

Kdo s employer brandem pracuje?

Velmi důležitou otázkou a zároveň velmi častou chybou v oblasti employer brandu je, které oddělení má tuto oblast na starosti. Zpravidla to má na starosti oddělení marketingu nebo lidských zdrojů. Je to však správně? Nikoliv.

Nepovažujeme za správné, aby odpovídalo pouze jedno oddělení. Bohužel, většina firem to má takto nastaveno. Zásadní totiž je, aby se při řešení tohoto problému začínal od shora. Vytvořili jsme vlastní schéma, jaký je podle nás správný postup – naleznete jej níže. Nejprve by se na úrovni top managementu měla řešit strategická část – vize, mize, hodnoty, kde chceme být za 5, 10, 15 let.
Když je toto ustanoveno, tak se řeší byznysový model, nastaví se plánování a teprve začneme realizovat. Teprve posledním krokem je samotná komunikace, která by měla být přizpůsobená různým zájmovým skupinám. Velmi častou chybou je, že se začíná odspoda – komunikuje se, aniž by byly ujasněny horní strategické části. To může fungovat pouze krátkodobě, v dlouhodobém horizontu to bez tvorby těchto částí a zapojení managementu nikoliv. Dávejte si na to velký pozor.

 

schéma našeho přístupu

Máte zájem o více informací, případně o spolupráci na obdobném projektu? Dejte nám vědět na slavrovic@iik-mkti.cz, rádi Vám pomůžeme.

Všechny články ze série o employer brandu:

Dá se na employer brandu vydělat?
Jsou hodnoty pro každého?

Mohou nás vize, mise a hodnoty někam vést?
Jak employer brand implementovat?
Jaké jsou benefity správně nastaveného brandingu?
Kdo s employer brandem pracuje?