20 Září 2017

Inovace v businessu

V další minikonferenci jsme se podívali na častý buzzword – inovace. Jak na ně? Jak je nastavit, plánovat a řídit. Jak ji chtít po svých lidech, ale i dodavatelích.

Z průzkumů vyplývá, že 90% ve FMCG a 50% ostatních inovací se nepovede. Přesto je to v dnešní téma, která se objevuje stále častěji a které je potřeba řešit. Specialistou v této oblasti je Pavel Kuhn, šéf inovací ve společnosti Home Credit. Podle něj „nejsou inovace jen velký buzzword“. Je to něco, co je v dnešní době nezbytné pro každou organizaci. Svět v dnešní době zrychluje neuvěřitelným způsobem. To, co dříve trvalo dvacet let, trvá dnes pět.

Jako příklad velmi úspěšné inovace použil Pavel Kuhn projekt Zonky. Zadáním pro tuto inovaci bylo vlastně vytvořit „Lovebrand na půjčování peněz“. Hlavní otázka zněla: „Jak využít příležitostí sdílené ekonomiky a online půjčování?“. Právě na tomto příkladu se jasně ukazuje, že sledování trhu a orientace na zákazníka jsou klíčové. Odvaha při zavedení nové služby, zkušenosti s jinými bankovními produkty a tým specialistů potom dotáhnou celý nápad do konce. Právě díky tomu je ZONKY tak úspěšným bankovním produktem a zároveň i skvělým příkladem synergické inovace.

Po krátké přestávce následoval workshop s Radimem Valešem,zástupcem společnosti Creative Dock, kde byl hostům představen už reálný, správně rozjetý projekt, a na kterém si vyzkoušeli, jak jej posunout, naplnit a dotáhnout.