Roman Petr

Představujeme Vám dalšího finalistu soutěže Grand Prix 2017 kategorie C-level pro významné osobnosti marketingu, obchodu a interní komunikace. Pokud ho chcete podpořit v hlasování o Ceně veřejnosti, tak můžete až do 3. 9. 23:59 ZDE. Medailonky všech finalistů naleznete ZDE.

Roman Petr – CEO Copy General

Za vytvoření a dlouhodobé směřování Copygeneral, kterou vybudoval od jedné malé prodejny až po společnost s ročním obratem 600 milionů. Velký vizionář, skromný a příjemný člověk.

1/ Popis osoby a problém

Osobnost objevovatel

Roman Petr otevřel dveře prvního copy shopu v Čechách ještě jako student. Z mladičkého vedoucího  jedné  provozovny  s  pár  stroji  z  něj  vyrostl  člověk,  který  dává  směr  společnosti  s 250 zaměstnanci a 600 milionovým ročním obratem. Roman Petr je odvážný objevovatel, rád se pouští do oblastí, kam jiní ještě ani nevkročili a chce v tom být na špici.

roman-petr

Problém v nálepce

Vybudoval na trhu pojem. Když se řeklo Copy General, lidé svorně říkali: „Jo, to je ten copy shop, tam mi zachránili  diplomku.”  Avšak  že  se firma  od  té  doby rozrostla o  dalších  pět  b2b  divizí s daleko sofistikovanějšími službami tvořící 80 % zisku nikdo na trhu nevnímal. Jak získáte důvěru banky, aby si od vás koupila tiskové řešení za miliony, když máte nálepku copy shopisty? Jak motivujete řadové zaměstnance, aby věděli, že už dávno nepracují „jen“ v copy shopu, a dokázali to nejen říct?

Tento problém s nálepkou copy  shopu  firmě  bránil  v  dalším  růstu.  Roman  Petr  si  stanovil  cíl: přetvořit obraz, jak lidé jeho firmu vnímají, aby se stal pochopitelným a uvěřitelným pro všechny. A věděl, že musí začít u sebe.

2/ Způsob řešení

Řešení začalo pojmenováním věcí tak, jak jsou. Realisticky. Bez výmluv.

Roman Petr pochopil rychle, že jeho firma není to, co si o ní myslí on, ale jak ji vnímá trh, zákazníci a my – zaměstnanci. Šel mezi lidi, začal si s nimi se zájmem povídat a opravdu jim naslouchat. Postupně nacházel,  na co jsou lidé ve firmě pyšní,  co je naplňuje, co firma dělá lépe než ostatní  a jaké vlastnosti jsou v ní ukotvené.

Dostal tak reálný obrázek charakteru firmy, jejích předností a přínosů.

Dozvěděl se, na čem může stavět a stanovil cíl, kam se firma má dostat. „Lidé znají Copy General jako inovátora kráčejícího vstříc pokroku a novým odvětvím.

Po desítkách hodin brainstormování se začal rýsovat první nástroj, který má firmu posouvat k cíli. Zrodila se Esence. Vznikala řadu měsíců a na 44 stránkách ukazuje naše hodnoty, styl komunikace, společnou misi, vizi a to hlavní, že jsme objevitelé.

Z Esence automaticky vyplynuly projekty, které Copy General přiblíží lidem ve více směrech. Vytvořil se Příběh Copy General, nový vizuální styl, renovace poboček, redesign webu a mnohem více. Vznikla tím práce na dalších roky… Ale charakter, který do té doby žil jen uvnitř firmy, se začal dostávat na povrch.

3/ Přínosy a výsledky

Přetvoření obrazu firmy trvá mnoho let, přesto některé přínosy vidíme už teď:

  • Široký záběr firmy jsme rozdělili do divizí, pojmenovali je, definovali jejich služby a produkty. Dalijsme lidem příběh, díky kterému teď chápou, jak se Copy General rozrostl a co dělá.
  • Máme 6 moderních divizí se zázemím firmy s 25 letou tradicí. Všichni ví, kam směřujeme,máme společný cíl. Díky Esenci teď manažeři umí svým lidem vysvětlit, proč dělají věci právě tak a ne jinak.
  • Podporujeme lidi v objevitelství (náš archetyp „The Explorer“). Vracející se firemní zákaznícipřinesli za poslední rok 50 % nového obratu, cení si našeho přístupu.
  • Oceňujeme nezávislost   nejen   při   výběru    dodavatelů    a   technologií.    Motivujeme    lidi  k samostatnému myšlení a odpovědnosti, vzděláváme je. Ptáme se: „A nešlo by to líp, jinak?“ Jsou teď vynalézavější.
  • Potvrdili jsme si, že jsme průkopníci. Nedbali jsme, že velký výrobce nemá zájem dovéztrevoluční tiskárnu do Česka a dovezli ji sami. Přínos: plus 10 % ročního
  • Protože jsme věděli, že služby v pobočkách musí být odbornější, přenastavili jsme styl služeb.Spokojenost hlavně firemních zákazníků narostla společně se ziskovostí poboček.

4/ Co si z práce osobnosti mohou vzít ostatní

Roman stále zkouší nové věci. Má odvahu dělat věci jinak a chce to nejlíp, jak jen to jde. Nezávisle na tom, že pro okolí je dostačující to dělat pořád stejně. Je inspirující zjišťovat, že dělat věci jinak se vyplácí a Copy General lidem tu šanci hojně dává.

Podle Romana by měl člověk znát své cíle jak v osobním, tak profesním životě. Naučili jsme se od něj, že – aby se člověk někam dostal, potřebuje se upřímně podívat na problém a znát svůj cíl.

Roman je leader. Má dar sebe, nás i firmu posouvat nepřetržitě kupředu. Podporuje lidi tím, že jim dává směr, prostor a důvěru. A když je potřeba, tak poradí. Stejně tak dobře i naslouchá lidem v okolí. Všem lidem. Napřímo i řadovým zaměstnancům. A tím pádem ví, jak který člověk přemýšlí a jaký problém řeší.

Romana Petra jsme nominovali za jeho inspirující charakter objevitele a jeho talent mít vizi  a naplnit ji. Společně tak neustále posouváme Copy General vpřed i daleko za hranice tisku.

LinkedIn – https://www.linkedin.com/in/roman-petr-3b336b10